مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

مشتریان به شرکت برق افغانستان ۲۶ میلیارد افغانی بدهکار هستند

  • کد خبر: ۹۰۴۰۰
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مشتریان به شرکت برق افغانستان ۲۶ میلیارد افغانی بدهکار هستند
مسوولان شرکت برق افغانستان اعلام کردند که مشتریان این شرکت در افغانستان از جمله سیاستمدارن و دولتمردان سابق این کشور ۲۶ میلیارد افغانی به این شرکت بدهکار هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسوولان شرکت برق افغانستان اعلام کردند که مشتریان این شرکت در افغانستان۲۶ میلیارد افغانی به این شرکت بدهی دارند.

برشنا سیاستمداران، مقامات دولت سابق، صنعتگران و بازرگانان را از عمده بدهکاران برق عنوان کرده است.

«مولوی عبدالرحمان رحمانی»، رییس بازاریابی شرکت برق افغانستان گفت که مشکلات مالی و عدم پرداخت بهای قبض برق، این شرکت را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

وی پرداخت قبوض برق از سوی مقامات دولت سابق، سیاستمداران، و اعضای پیشین پارلمان را راه حل خروج از مشکل فعلی اداره برق عنوان کرده است.

رحمانی گفت: سیاسیون، مقامات دولت سابق، افراد پرنفوذ، تجار و کارخانه داران از جمله بدهکاران اصلی شرکت برق هستند که یکماه به آن‌ها فرصت پرداخت بهای قبض داده شده و در صورت عدم اقدام پرونده آن‌ها به دادگستری ارسال خواهد شد.

مسوولان شرکت برق افغانستان می‌گویند که این شرکت به کشور‌های صادرکننده برق بدهکار بوده و بخشی از این بدهی مرتبط با دولت گذشته است.

دولت سابق افغانستان نیز همواره با جمع آوری بهای قبض برق از مقامات سابق و افراد پرنفوذ با مشکلاتی مواجه بود.

پیش از این شرکت برق افغانستان ۷۳ نفر از عمده بدهکاران که نامی از بسیاری از نمایندگان مجلس این کشور و افراد پرنفوذی مانند عبدالرشید دوستم، محمد کریم خلیلی و عبد رب سیاف نیز در میان آن بود را منتشر کرده است.

اشرف غنی، دستور داده بود که هیاتی متشکل از امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت حج و شرکت برق به خانه این افراد رفته و آن‌ها را تشویق به پرداخت بهای قبض خود کنند.

با این حال حکمت‌الله نورزی، سخنگوی شرکت برق افغانستان در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: جمع آوری بهای با جدیت ادامه دارد، همزمان، شرکت برق افغانستان بخشی از پول برق وارداتی را تهیه کرده است و در آیندۀ نزدیک به کشور‌های صادرکننده برق پرداخت خواهد کرد.

بخش زیاد برق مورد نیاز افغانستان از کشور‌های ازبکستان، ترکمنستان، ایران و تاجیکستان وارد می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->